Café med fin inredning i Göteborg

Oj så många caféer det finns där jag bor! Igår fick jag med sambon på promenad till biblioteket och sedan till ett hyfsat närbeläget café. På Munkebäcksgatan finns det 3 caféer inom 150 meter! Oizo som jag skrev om för någon vecka sedan men också Sunes och Torps café. De två första stängde redan klockan 3. Hur kan ett café stänga klockan 3 en söndag? Helt obegripligt tycker jag som höll på att tjata hål i huvudet på sambon om det igår under vår promenad, hehe:). Han var mer förstående än jag.

Iallafall, vi gick till Torps café och drack en slät kopp kaffe. Caféet som jag passerat massor med gånger men aldrig varit in på visade sig ha mycket 40-50- talsinredning. Fina speglar, en härlig gammal dörr, vackra lampor och pärlspånt som nog var ny men som passade bra där. Jag försökte googla mig till om där varit café i flera år men hittade ingen info. Vill minnas att jag sett att man kan sitta ute i trädgården på sommaren, fint i så fall.

En liten detalj bara, det skadar inte om personalen ser lite mindre sur ut när man pratar med den. Sånt påverkar om jag vill gå tillbaka eller inte.

dorrar cafe

torps cafe goteborg

torps cafe

speglar torp

 

 

 

Lämna en kommentar