Helt ok café i Bagaregården

Den som följer min blogg vet att jag inte är riktigt nöjd med cafélivet i Göteborg, hehe:). Jag kom in på det samtalsämnet med min frisör i förra veckan. Hon sa samma sak, så jag kan inte ha helt fel.

Där jag bor nu finns det faktiskt en hel del caféer. Jag älskar caféer som ligger lite off, som dyker upp där man minst anar det. Nu har jag hittat ett på Stockholmsgatan, jag tror det heter Café Stockholmsgatan rentav, som jag gillar riktigt mycket. Min kusin, som bor nära mig och som jag tvingat dit några gånger, kan inte förstå mitt vurmande för Café Stockholmsgatan. Jag vidhåller att det är bra. Bara det faktum att de tar en tjuga för en kopp kaffe gör det värt ett besök. En tjuga är lagom för en kopp kaffe. Jo jag förstår att man inne i stan med höga hyror kanske måste ta mycket mer, men en tjuga är lagom på något gulligt vis. Det känns välkomnande.

Sedan är inredningen fin, man kan känna att caféet hängt med ett tag. De har en saftblandare. Oj så mycket jag har tittat på saftblandare på caféer i min barndom. Både på Epa och Domus i Uddevalla hade kaffeserveringarna saftblandare. Det känns som jag och mamma hängde där mycket och att jag stod längst fram i kön och tittade storögt på saftblandarna med röd och gul saft. Jag har däremot inget minne av att jag köpte utav saftblandarsaften. Jag var nog mer festistypen.

På caféet på Stockholmsgatan är det mycket mor- och farföräldrar som är ute och fikar med sina barnbarn. Det är rart tycker jag. De ser så fina ut där de sitter.

Caféet på Stockholmsgatan är kanske inget man åker flera mil för att besöka men om man är i närheten så finns det där och väntar på dig:).

cafe bagaregarden

stockholmsgatan

cafe stockholmsgatan

 

Lämna en kommentar